22/01/2012

review filem Bujang Terlajak belum telanjur


Hye assalamualaikum, okey tk payah nk cerita banyak, semua org tau sy ni memang bukan bloger tegar. Hehe so hari ni just nak buat review cerita “Bujang terlajak,belum telanjur” heeeee
 
Haaa nampak tarikh? Dah lama bukan? Ahhh nak jugak cerita. Hahaha so jom layan review cerita ni.



Sinopsis :
Bujang Telajak mengisahkan mengenai 3 rakan karib iaitu Saiful, nabil dan Johan yang jatuh cinta dan bersaing antara satu sama lain untuk merebut perhatian seorang gadis bernama Puteri (Fazura). Mereka bertiga adalah ahli silap mata profesional. Ketika membuat rakaman penggambaran sebuah iklan, mereka tertarik dengan Puteri yang menjadi model untuk iklan itu.Tiga sekawan ini mengekori Puteri sehingga mereka mengetahui yang Puteri adalah seorang guru tadika dan juga model sambilan. Bagi mengenali Puteri dengan lebih rapat, Saiful mencungkil rahsia untuk menambat hati Puteri daripada ayah Puteri yang buta, Haji Hashim (Mustapha Kamal).Dia diberitahu Puteri ingin berkahwin dengan seorang yang kurang upaya kerana Puteri percaya bahawa dia akan mendapat cinta sejati seperti yang dialami oleh ibunya. Oleh itu ketiga-tiga mereka mula menyamar dengan niat untuk memenangi hati Puteri. Pelbagai helah mereka gunakan untuk meraih kasih Puteri termasuk menggagalkan rancangan antara satu sama lain. Siapakah yang bakal memenangi hati Puteri?


* Kalau nak ikutkan jalan cerita memang jalan cerita biasa je sebab macam yang kita tau Prof suka buat satu filem yang berkisar tentang kehidupan orang kita.  So sebelum tengok saya dah dapat rasa yang filem ni akan ada jalan cerita yang sama.
* jalan cerita simple tapi bila tambah dengan lawak johan, nabil dengan apek cerita terus jadi luar biasa, hehehe
So sape yang tak tengok lagi sila-sila lah tengok, tak rugi. :)

Okeyyy lah see you next entry :)

2 comments:

♥e'in♥ said...

rugi e'in tak tgk cite nie..

sumaiyah mokhtar said...

Hehehe harus trngok