30/07/2011

cemburu membakar segalanya ;D

Assalamualaikum, hey susahnya nk update sekarang, ade masa tkde idea, ade idea tk de masa. Hehehe lumrah hidup. Sape dekat sini kuat cemburu? Haaaa kenapa nak cerita pasal cemburu, sbb sekarang ade org gile kuat dah cemburu, hurmmmm betul ke cemburu tanda syg? Heeee

Bukan rimas cemburu-cemburu ni, cuma percaya antara satu sama lain so settle dah kan? hee so ade sape2 pasangan yang tengah kuat cemburu sekarang? I ade sikit tips bagi pasangan yg kuat cemburu :)

Jika pasangan kuat cemburu cuba youall menjadi air semasa api nya membara, jangan pulak youall yang terbawa-bawa dengan perangai tu,and mungkin kamu lebih baik berdiam diri sahaja demi mengawal keaadannya.

Terima seadaanya bahawasanya sifat pasangan memang macam tu, dan jangan sesekali memandang buruknya kerana mungkin tu semua boleh mengundang keburukan keatas hubungan.

Puji pasangan jika perlu kerana setiap pujian terhadap setiap manusia akan meredakan kemarahannya :) *puji ye bukan peril.

Jangan sesekali berfoya-foya dengan lelaki/perempuan lain jika itu yang akan mengundang kemarahannya.

Bincangkan tentang perasaan kamu,dan berbincang sebaik-baiknya/

Jika tidak mampu berbincang tulis kan sepucuk surat untuk meluahkan segala apa yang di pendamkan.

Heee tu je, senang kan? sape2 yg kuat cemburu tu buang lah semua tu, mengundang masalah dalam hubungan je, cuba setia antara satu sama lain and cuba percaya yang pasangan kamu masih menyintai kamu,so tak mungkin perasaan ketidak percayaan pada pasangan akan timbul :)

LOVE YOUUUUU ALLL :)

6 comments:

Nurnajwa said...

Time kte mrhkn, mama mst ckp "Najwa klau mrh cntik la" . Cehhh, trus kembang tak jd mrh ;D

Btw, cmburu tu normal la ;)

Bigdaddyz said...

marah perlu bila kita tenang cemburu bila terasa senang...:)

bunga said...

kena puji2 gak..heee

sumaiyah mokhtar said...

Nurnajwa : hehehe ouhhhh so sweet :)

sumaiyah mokhtar said...

Bigdaddyz : hehehe mcm tu ke? :)

sumaiyah mokhtar said...

bunga : hehehe betul2 :)