14/06/2011

gegaran terasa di kuantan

assalamualaikum, hyeee salam satu malaysia, eyuuuuuu geli je. HAHA hari ni kecoh semua org pasal gegaran yg masing masing dapat rase termasuk jugak i, i rase lg kuat, gile takot. kawasan yang turut merasa selangor,melaka and negeri sembilan,

 

 

pagi2 lagi i dah dapat rase gegaran tu, mmg susah nak tido,berita pagi tadi melaporkan bahawa terdapat satu gempa bumi sederhana bermagnitud 5.5 skala Richter telah berlaku di Sumatera Utara pada pukul 8.08 pagi, 14 Jun 2011. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 1.8 Utara longitud 98.8 Timur. 330 km dari barat daya Klang, Malaysia. 

 

 

huhhh takot lah kan?sekarang macam-macam benda jadi,bumi ni dah macam marahkan kite kan, ye la mcm kite buat tanpa sedar dan akhirnye kite jugak yang di beri kesedaran dengan cara yang menakotkan.

 

 

i duduk area kuantan lagi lah rase kuat gegaran nye, dari tidur terus bangu, tak caya? ye la pukul 8 pagi macam tu cik syg dah call mau tak berbegar hanphone bawah bantal, bahahaha gegar jugak lah kan :) heeee

 

 

so i doa supaya i dijauhkan dengan semua yang berlaku ni, mintak2 Allah lindungi semua umat-Nya amin :)

 

 

love you all ,

10 comments:

Ariffin Janal said...

okay, kelakar -.-

Muhamad Syafiq said...

oh, kt kuantan pun ada gegaran ye ?.. hope semuanya ok..

btw, jom join my first segmen..
http://simpl3blog.blogspot.com/2011/06/segmen-aku-seorang-blogger-senarai-nama.html

thanks ! :D

sumaiyah mokhtar said...

Ariffin Janal : alaaaa nk maen2 pun tk bole T___T

sumaiyah mokhtar said...

Muhamad Syafiq : npak sgt baca tajuk je, :)

RevVING NOTES said...

Kah kah kah kah! =D

bunga said...

hahahha..ingat ke pe..hp bunga xgegar..ahha

tapi betul..sekarang banyak gempa bumi ni..yang penting semoga kita semua dilingdungi olehnya dari gegaran yang bahaya..haha..bukan gegeran tepon..hahaha..

Redbloodsnow said...

erkss...takot nya dgrrrrrr. kalau malaysia di landa gempar bumi..itu bermakna tanda2 besar kiamat dh mula wujud dah :(

sumaiyah mokhtar said...

RevVING NOTES : jgn ketawa sgt, hehe :)

sumaiyah mokhtar said...

bunga : hehehe yup lah, i takot sgt semua bnde2 mcm ni berlaku, moga sempat bertaubat :) amin.

sumaiyah mokhtar said...

Redbloodsnow : hurmmmmm kan? moga Allah lindungi kita semua :)